Vážená kolegyně, vážený kolego,
Dostáváš se na web naší firemní „Help linky“, která je zde pro naše zaměstnance a jejich rodinné příslušníky, je to podaná pomocná ruka naší firmy (AGC Automotive Czech a.s.) svým lidem. Jak to celé vzniklo? V roce 2015, kdy jsme dosáhli našeho maxima, co se týká počtu zaměstnanců, nás bylo více než 2700 a jako zaměstnavatel jsme zaregistrovali, že poměrně značné množství našich lidí má problémy s půjčkami a zadlužením. Obecně je v České republice 13% populace v insolvenci! V Ústeckém kraji je to dokonce 17%! Vytvoření firemní help linky je v českém prostředí poměrně unikátní projekt a proto vzbudil i pozornost a uznání státních institucí, jako například Ministerstva práce a sociálních věcí a byl prezentován na úrovni náměstka ministra. Dobrý nápad však nestačí, museli jsme pro tento projekt vybrat spolehlivého a odborně erudovaného partnera. Toho jsme našli právě v neziskové organizaci, kterou je Sociální agentura z Ústí nad Labem. Jim patří rovněž velký dík za pomoc při uvedení tohoto projektu v život.
Na výše popsanou situaci jsme začali jako firma reagovat. Otevřeli jsme projekt, který v praxi znamenal zavedení bezplatné telefonní linky, na kterou si naši zaměstnanci mohli zavolat a požádat o radu a pomoc, jak v této situaci postupovat. Mnohdy jde o velmi složité situace, do kterých se nemusí člověk dostat vlastním přičiněním, někdy lze naopak velmi snadno podobným situacím předcházet. „Help linka“ tak vznikla nejprve jako pomoc-rada podaná po telefonu, velmi rychle se přidala možnost „osobních konzultací“ a linka se začala jako „nástroj pomoci“ dobře etablovat. V loňském roce jsme tento projekt definovali jako jeden z nosných projektů, jak našim zaměstnancům podat pomocnou ruku a začali jsme rozšiřovat možnosti „JAK LÉPE“. Přidali jsme další oblasti, ve kterých lze pomoci a nemusí souviset s problémovou půjčkou, ale s jinou složitou životní situací. Proto byla loňský rok „help linka“ rozšířena o další oblasti a to „sociálně právní poradenství“ a „antistresovou pomoc“. Dalším vylepšením služby a pomoci našim zaměstnancům je právě vznik této webové stránky, která, jak věříme, pomůže tuto službu víc přiblížit našim zaměstnancům a lépe se orientovat. Dál přemýšlíme, jak tento web lépe využít, jako platformu pro další rozšíření pomoci a služeb pro naše zaměstnance. Proč? Protože si uvědomujeme, že lidé jsou to nejdůležitější, co firma má a samotnou firmu tvoří.
Za jakýkoliv námět na zlepšení budeme rádi. Help linka je nás všech. Služby naší firemní bezplatné help linky už od začátku projektu využilo téměř 200 našich kolegů. Help linka je anonymní a pro naše zaměstnance bezplatná.
Doufám rovněž, že je všem tento projekt ku pomoci.
Luděk Steklý
Generální ředitel
AGC Automotive Czech a.s.
Mgr. Jiří Hofbauer
Personální ředitel
AGC Automotive Czech a.s.